JAPONYA TANABATA FESTİVALİ İZMİR 2017- JAPAN





Herkese merhabalar
Bu yazımda sizlere Tanabata Festivali'nden bahsedeceğim.


7 Temmuz Japonlar için özel bir gün olarak biliniyor. İki yıldızın sadece yılda bir kere birbirine kavuştuğu bu günde dilenen dileklerin gerçekleşeceğine inandıkları için yazdıkları dilekleri ya ağaca asıyorlar ya da denize atıyorlar. Böyle bir günün varlığından haberim yoktu arkadaşım bahsedene kadar. İzmir Ahmed Adnan Saygun .sanat Merkezi'nde Tanabata Festivali olacağının haberini alan arkadaşımla uzak doğuya duyduğumuz ilgilen dolayı festivale katılma kararı aldık.


Büyük bir heyecanla yola koyulduk yaklaşık 1.30 saate sanat merkezine ulaştık. İnternette okuduğumuz yazı da saat 19.00'da konser olacağı yazıyordu fakat gittiğimizde konserin 20.30'da başlayacağını söylediler. Provalar devam ettiği için daha da geçe kalabilir düşüncesiyle konsere katılamadık.


Dilek ağacına da dileklerimizi asmadan gitmeyelim diyerek dağıtılan renkli kağıtlardan seçtik ve verdikleri iple bambu ağacına dileklerimizi astık :) Festivalde baya ilgi gören bu dilek ağacına astığım dileğimi Korece yazdım. Kimsecikler okumasın kafasındayım yazıyorum da yazıyorum :D Japon bi görevli vardı, Korece mi yazıyorsun deyince hönk! diye kaldım. Neyse ki bilmiyormuş yazmaya devam ettim :D


  

Dileklerimizi yazdık astık fotoğraf çekildik. Güzel bir ortamdı. Konsere kalabilseydik Atsuko Suetomi'nin Geleneksel Japon enstrümanı çalışını izleyecektik. Bir daha ki sefere kısmetse.

Ücretsiz bir etkinlik olsa da koltuk sayıları sebebiyle sınırlı sayıda alım vardı. Biz erken gittiğimiz için bilet bulabilmiştik ama çıkmamız gerektiğinde dışarıda baya bi' kalabalık vardı. Biletler tükendiği için giremediler. Biz biletleri iade etmiştik giren olur diye aceleyle ama bu bilet çantada kalmış.


Etkinlikte dağıtılan broşür ve kartpostal;


Arka kapağında günün anlamını belirten bir yazı var.


Konsere katılacaklar hakkında bilgilendirme yazısının yer aldığı broşürün iç kısmı.


Üstte; Anne kokusu Göğsünde uyuduğum Sen doğma güneş, yazıyor.
Sağ altta İngilizce sol altta Japoncası yazıyor. 
Yedi sınıf Türk bi kız öğrenci tarafından çizilmiş bir resim. 
Tanıtım broşürü. 15 yaş altı çocukların katıldığı bir dünya festivali olan Haiku Contest için bilgilendirme broşürü. 52 ülkeden çocukların katıldığı bu projenin kazananlarının çalışmaları Haiku by World Children kitabında bastırılıyormuş.

-----

Sadece Kore'ye değil, diğer Uzak Doğu ülkelerine de ilgi duyuyorum, Kore dizisinin yanı sıra anime, Tayvan, Çin dizileri de izliyorum. Geleneksel Çin flütü çalıyorum, Japonca öğrenmeye de bu dönem başlayacağım kısmetse. Uzak Doğu kültürü sizi içine çeken bir kültürdür. Bu duruma bende kapıldım sanırım :)

İlgi çekici kutlamalara sahipler ve birçok geleneği bizim kültürümüze yakınlığı sebebiyle ilgi görüyor. Diğer Uzak Doğu ülkeleriyle ilgili bilgilerimi de fırsat buldukça paylaşmak istiyorum. Eminim sizin de ilginizi çekecektir :)

cover photo: http://68.media.tumblr.com/e2762a63391f71125c38853afd3858cd/tumblr_nh71jxBBEG1s57kkgo1_500.jpg

Yorumlar