GELİŞ - ARRIVAL -Film Önerisi

Merhabalar
Bugünkü yazımda bir bilim-kurgu filmi tanıtmak istiyorum.
En zevk alarak izlediğim filmler kategorisi bilim kurgu. Zihni zorlayan sahneler üstünde düşünülmesi gereken senaryolar bilim kurgu filmlerini daha çekici kılıyor gözümde. Hele konu uzaysa !!

Not: Spoiler kırmızı renkli yazılı.Spoi yemek istemeyenler okumasın.


Filmimizin adı Geliş. İngilizcesi Arrival. Bilim kurgu filmi ve konusu uzaylılar.
Uzayda yaşamın varlığını araştıran bilimcilerin aksine Dünya'da kurtuluşu arayan uzaylıların varlığını düşünün. Uzaylılar Dünya'ya geldiğinde iletişime geçmeye çalışacaklardır, bunu da göz ardı etmemek gerek. Dünya üzerinde yüzlerce dil varken uzaylılarla anlaşabilmek için bu diller yetersiz kalıyorsa ne yapılmalı?

Film tamda bu konu üzerinde. Dil bilimci Dr. Louise'ten yardım istenmesi üzerine Dr. Louise uzaylılarla iletişime geçebilmek için uzay aracına ekiple birlikte gider. Çabaları sonucu uzaylılarla anlaşabileceği yöntemlerin varlığına çevresindekileri inandırır ve uzaylılara dil öğretmeye başlar. Resim gösterir ismini söyler ve buna karşılık uzaylıların gösterdiği simgelerle bu isimleri bağdaştırır. Bilgisayar üzerinde bu çalışmasını ilerleterek çevirileri hızlandırır.

Filmde ara ara geçmişe gidildiğini göreceksiniz. Daha doğrusu ben öyle sanmıştım. Tabi aslında bu durum tam tersi. Bunun sebebi de uzaylıların dil bilimciye vermiş oldukları bir hediye. Geleceği görebilme.

Gelenler düşman mı yoksa farklı bir amaçları mı var? Bu durum uzun tartışmalara sebep olur. Gelişmiş ülkeler bu konu sebebiyle iletişim halindedir. Gelen uzay araçları Dünya'nın 12 farklı yerine iniş yapmıştır. Gelişme kaydeden ülkeler diğer ülkelere açıklama yapmaktadır. Uzay araçlarını imha mı etmeli yoksa iletişim halinde mi kalınmalı?

Gerçek ise uzaylılar üç bin yıl sonrasını görebildikleri için gelecek felaketin farkındadırlar ve yardım istemek için yeryüzüne iniş yapmışlardır.

Film hiç sıkmıyor kendini izlettiriyor bana kalırsa. Bilimin gücünü bu filmde de rahatça görebileceksiniz. Uzaylılar amacına ulaşabilecek mi çalışmalar sonuç verecek mi? Film sizde de merak uyandırdıysa hiç kaçırmayın derim.

IMDb puanı 8/10. Hakettiğini düşünüyorum tavsiyem kesinlikle izleyin :)

Yazımı beğendiyseniz +1'lemeyi ve blogumu takip etmeyi unutmayın desteğinizi bekliyorum :)

Yorumlar

  1. En sevdiğim film türlerinden gorsel listeme aldim bile😉 Banada beklerim🙋‍♀️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder