KOLAY AYRAÇ YAPIMI

Merhabalar!!

Bugün birlikte ayraç yapmaya ne dersiniz?
Oldukça kolay ve zevkli bir yapımla kendinizi kaptırıp 
onlarcasını yapabileceğiniz ayraçlar bunlar!

Sanırım bugün 20 küsür ayraç yaptım :)

O halde başlıyoruz!
Öncelikle malzememelerimiz tanıyalım.



Origami kağıtları.
Desenleri hoşuma gittiği için kırtasiyeden almıştım. 
El yapımı hediyelerde kullanmaktı amacım.
Öyle de oldu :)

Kitapçıkla bir işim olmadı.
Bana kağıtları lazımdı.
2 paket aldım. İçinde epey oluyor. 20 tane vardı sanırım. 
Desenlerden biri bitti. 4 desen ve her birinden 5 yaprak diye hatırlıyorum.
Fiyatı 5 lira diye aklımda kalmış. 3.5 lira da olabilir.
Uzun zaman önce aldığımdan net hatırlamıyorum.



Cetvel, makas, kalem, falçata, kesme tahtası.
En önemlisi de 2 mmlik cardboardlar. 
Köpüksüz karton olduğu için sert bir yapıya sahip.
 Ayraçlarınızın kıvrılmasına engel olacaktır.
 Falçatayla tek darbede kesilmiyor. 2-3 kez üzerinden geçince kesebiliyorsunuz.

Cardboard'u 50*70 lik boyutlarda alabilirsiniz.
Fazlasıyla yetecektir. Fiyatı ise 5-6 lira civarı.
Her kırtasiyede farklı bir fiyatla karşılaşabilirsiniz.
Mimarlık okuyorsanız ne demek istediğimi anlamış olmalısınız :)

***

(1)


Kartonu belirlediğiniz ölçülere göre kesin. 
Benim tercihim 6*10 cm lik dikdörtgenlerdi.




(2)


Desenli kağıtlarımızı ortadan ikiye katlıyoruz.


(3)


Artık kartonlarımızı yapıştırabiliriz.
Bunun için uhu por kullandım.

Fiyatı 8-9 lira arası değişiyor.
Kaliteli bir marka tabi ama başka yapıştırıcılarda işinizi görür.

(4)


Kartonun sadece bir yüzüne yapıştırıcı sürüyoruz. 
Küçük bir karton yardımıyla yapıştırıcıyı yayabilirsiniz.
Aksi takdirde topaklanmalar ayracınızın görüntüsünü bozabilir.


Yapıştırıcıyı sürdükten sonra uca denk gelecek şekilde yapıştırıyoruz.


(5)



Kartonun dışında kalan kısmı falçatayla kesip çıkarıyoruz.


(6)


Aynı işlemi şimdi kartonun diğer yüzüne yapıyoruz. 
İki yüzü aynı anda yapıştırmamamızın sebebi artacak olan parçalara zarar vermemek.
Onları da ilerde kullanacağız.

(7)


Yapıştırdıktan sonra dışta kalan kağıdı kesiyoruz.


(8)



Aynı işlemleri diğer desenler içinde uyguladım. 

Sonuç:

Ta daaaaaa



Ve sonrası...



Delgeçle ortalayarak delik açıyoruz.


(Şekil şukul yaparsak ehuhehe)


Açılan deliklerden kurdele geçirmeyi planlıyordum ki kurdelemin bittiğini hatırladım. 
Yenisini alıp kurdeleleri takınca yazıyı güncelleyeceğim.


Artan kağıtlarla da 5*7.5 luk ayraçlar yaptım.
Boşa harcamıyoruz güzel kağıtlarımızı :)

*****


6*10 luk ve 5*7.5 luk ayraçlarımız hazır.
Kurdeleleri de taktık mı tamamdır :)

Sormak istediğiniz bir şey olursa ben buralardayım. Bir yorum kadar yakınınızda!
Hoşçakalın!!


Saat 00.01
1 Eylül gecesi

Yeni ayın herkese huzur mutluluk ve başarı getirmesini diliyorum.

Blogumu okuduğunuz için teşekkürler teşekkürler!!
İyi geceler dilerim efenim! :)


Yorumlar