Güney Kore'ye Giden Hediyeler!! Yılbaşı Paketi ^^

Merhabalar :)

Bu yazımda sizlere başka bir hediye paketini tanıtacağım. 
İlk mektup arkadaşımdan önceki yazılarda sizlere bahsetmiştim. 
İlk gönderdiğim hediyeleri ve karşılığında bana gelenleri paylaşmıştım. 
Şimdi ise bana son gelen hediyelere karşılık gönderdiğim hediyeleri açıklayacağım. 
Ğğğğğaaağüüöö karıştı biraz anladınız siz 

Yılbaşı paketi diyorum geneline. Çünkü özellikle yılbaşına denk getirmeye çalıştım.
 Yabancılar yılbaşında hediyeleşmeyi sever. Bende hediyeleri severim.
 Arkadaşımı da çok sevdiğime göre COMBO!!
Bu fırsatı kaçıramazdım! :)

Tabi bir takım aksilikler oldu. Zamanında gönderemedim paketi. 
Üniversite de projelerin beni çıkmaza sokması en büyük sebep.
 Sonra tabi bir de PTT’yle ilgili araştırmalar yapmam gerekiyordu.
 Fiyatlar değişmişti falan filan hesaplamalar proje teslimleri derken geçte olsa nihayet hediyeleri gönderebildim. 2015 Ağustos ayında başladım sanırım hediyeleri seçmeye. 
Gördüğüm içime sinen ne varsa bunu Seowon’a göndereceğim diyerek 
kenara ayıra ayıra Şubat 2016 ‘da gönderdim. Sanırım Şubat ayıydı.

Şöyle ki 500 grama kadar olan paketler 24 liraya gidiyordu. 
Özellikle 500 grama denk getirmeye çalıştım hatta başardığımı sandım
 fakat okuldaki terazi PTT’dekine uymadı :D 
33 küsür lira tuttu arkadaşlar nokta net.
Okul yemekhanesinde tarta tarta bi hal olmuştum eklemeler çıkarmalar yapmıştım. 
Bir arkadaşım şunu neden gönderiyorsun onlarda
 bizden daha çok var diyerek gram azaltmamda yardımcı olmuştu :D

24 lira az gözükebilir arkadaşlar belki de ama 2 veya 3 kilo göndersem hiç acımam bu fiyata.  Çok şey gönderdim ama gerçekten göz yoracak kadar bile ağır değiller. 

O yüzden derim ki: PTT duy sesimizi! Ne bu fiyatlar canım Allah Allah?!

Hediyelerin içinde el yapımı hediyelerde mevcut. 
Bu yüzden çok emek harcadım.
 Küçük ama anlamlı ne tür hediyeler gönderebilirim diyerekten düşünerek kırtasiyeleri talan ettim. 
Markette küçük ama Türk esintisi verecek neler var diye bakmaktan 
abur cubur kusacak duruma geldim.
Ama bir o kadar da eğlenceliydi!

Dünyanın bir ucuna gidecek hediyeler hazırlamak, 
hele ki çok sevdiğin biri içinse bu çaba ımmMmah!! çok tatlı bir şey ! Sizde mutlaka deneyin :)

Çok konuştum artık paylaşımlara geçiyoruuuuumm.


Snapchat’te paylaşmışım. 
İyi ki paylaşmışım yoksa kutuyu gösterecek fotoğraf bulamayacaktım. :( dırırıııımm
Özellikle kırmızı kutu seçtim çünkünümün biz YILBAŞI PAKETİYİZ KALP

 

Nee halı mı hem de bulanık mı?
(Herkesten özür diliyorum acayip utandım.)
Gönderdiğim kartpostallar
3’ü yılbaşı kartı biri de İZMİR 


Tuğba kuruyemişten aldığım 100 gramlık lokum. Bende sık sık alıp tüketirdim. 
İçinde narlı, hindistan cevizli ve antepfıstıklı lokum var. 
Arkadaşımda çok sevmiş. Gidersem yanına kocamanından bir tane götüreceğim SÖZ!


Aradım taradım türk kahvesi tek içimlik hangi markalarda var diye. 
Gördüklerimin arasında en iyisiydi. 
Göndermek istedğim ne varsa(bütün arkadaşlarım dahil) önce kendim tadına bakıyorum.
 Beğenmezsem göndermem etik olmaz diye düşünüyorum. 

Shazili sütlü aldım. Neden sütlü de sade değil derseniz sade kahveyi herkes içemez.
 Hele ki yabancılar yanında Türk olmadan zorlanabilir, telveyle problemler yaşayabilir.
 İçmeninde bir adabı olduğu için sütlü kahve tercihimdi.
 Tadını da yumuşattığı için yerinde bir tercih yaptığımı düşünüyorum.

Milli sakızımız şıpsevdiler ve akide şekerleri olmazsa olmazlarımız!
Petito da abur cuburlar arasında en sevimlilerinden. 
Tadını da çok sevdiğimden arkadaşımda tatsın istedim. 
MABEL sakızın tadına bakmadım ama ablam tatmış beğenmiş 
bende ablama güvenerekten göndermiş bulundum.

 

Tebrik ve dilek kartları. Bayıla bayıla topladım kırtasiyelerden.
 Ayy şu çok tatlı ayy bunu da alayım derken 4 tane gönderdim.


Karşıyaka çarşıdan aldığım bilezik ve kolye. İkisini takım yapmıştım renkleri çok hoşuma gitmişti. 
Seowon’da beğenmiş olmalı ki kolyeyi takıp fotoğraf attı hemen :)

 

Baykuşlu defter hem de kırmızı!! Yılbaşı paketine yakışacağını düşünmüştüm ehueheuh.

Ve bir de mor tükenmez kalem. Kapağını kapatınca kurşun alem gibi gözüküyor değişik hoş.
 Kabul ediyorum Pastel tonuna vuruldum da aldım.


Bu da annemin Seowon’a hediyesi. Kalpli kolye.
 Canım annemde bir hatıra yolladı kendinden. Arkadaşım tabii ki de çok beğendi! :)


Nazar boncuklu kutuda kına var. Kınayı da mektupta açıkladım.
Düğünlerin videolarını çekipte Seowon’a attığım bir yaz geçirmiştim geçen yıl. O yüzden aşinadır bu tür hediyelere.

İki tane mıknatıslı kitap ayracı gönderdim. Biri nazar boncuklu diğeri kraliçeli. 

Uğur böcekli mandallardan renk renk gönderdim. 

Toz pembe olan post-it. 

Üstte gördüğünüz(evet doğru gördünüz) çan. Yılbaşı için gönderdim. 
Belki gereksizdir ama yine de sevimli olduğu için ve kültürlerine saygı duyduğumu belirtmek adına göndermek istedim.

2 tane bant gönderdim. (washi type diye geçiyor.)

Çay çok göndermedim bu sefer. Sadece bir paket ıhlamur.

Sağ altta kalpli olan kitap ayracı. Kitaba alttan tutturuluyor.
Onu da keçeden diktim.
 Üzerindeki de Seowon'un kullanıcı adı gibi bir şey diyebiliriz.

Gördüğünüz kalp, kalem süsünü kıvırarak yaptığım bir kalp.
 Önceki paketimde pembesini göndermiştim bu sefer kırmızı. Because YILBAŞI 



Bu da papyon ayracın yapılışından bir kare


Halı travması vol2
Bunlarda gönderdiğim kabartmalı stickerlar.


Halı travması vol3
Gördükleriniz kitap ayracı.
Sapları kırtasiye de boyalı bir şekilde satılıyordu. 
Bıyıkları keçeden keserek çubuğa yapıştırdım.
Kendim için yaptıklarımı kullanmadığım için Seowon kullanırken 
rahat etsin diyerek onunkileri çubuğa yapıştırmıştım.

***

Sizlere daha fazla halı travması yaşatmamak için ve hızlıca çekmemden
 kaynaklı bulanıklığın yazımın kalitesini düşürmemesi
 adına gönderdiğim zarfları paylaşmıyorum. :D
Mektuplar ve stickerlar&ayraçlar olarak iki farklı zarf gönderdim.

 ***

Son olarak en en özel olduğunu düşündüğüm hediyeyi anlatacağım.
Görünüşte 4 gblık bir usb kart.

Günlük yaşantımı ve neler yaptığımı arkadaşıma göstermek adına çeşitli videolar çektim.

Geleneksel çin flütü ve gitarla konser verdim birkaç videomda :D

Kırtasiyeye giderken çarşının içini videoya aldım.

Aranızda bilenler bilir, karşıyaka izban çıkışı kalabalık bir müzik grubu var,
farklı enstrümanlarla beste yapmış bir topluluktur kendileri. 
Onları da videoya çekmiş bulunarak uzunca bir konuşma yaptığım videoyu da ekleyerek 
usb kısmını da tamamlamış oldum.
Word dosyasına da bir yazı ekleyerek Türkiye’ye davet ettim. 

Videoları izlerken mutlu olduğunu söylediğini hatırlıyorum.
Profesyonelce olmasa da duygularımı katarak hazırladığım bir hediye olmuştu.


Pekiii, hediyeler hazır adres falan tamam kağıda yazdık.
 PTT’deyiz ve elimizde bu kağıt var.
 Adresi yazdıktan sonra hangisini işaretleyeceğiz? 


Gönderdiğiniz hediye benim hediyeme yakınsa sizler de küçük paketi seçiyorsunuz.
Küçük paketi seçtiğinizde gönderiniz kayıtlı posta oluyor ve size bir şifre veriliyor.
 Bu şifreyle kargonuzu internetten takip edebiliyorsunuz.
''Küçük paket'' 2 kiloya kadar seçilebiliyor.
 2 kilogramdan fazlası kargo grubuna dahil ediliyor.

Hediyeler konusunda sizlere fikir verebildiysem ne mutlu bana. 
Yazarken yine çok eğlendiğim bir blog yazısı oldu. 
Paylaşmak istediğim o kadar çok hediye paketi var kiiii,, beklemede kalın hepsini zamanım el verdiğince anlatacağım :)

Gelen hediyeler giden hediyeler derken hediyelerle iç içe olduğum bir yıl yaşadım. 
Oldukça da eğlendim. Çok fazla heyecan yaşadım.
 Mektubum ulaşır mı diye de az endişelenmedim tabi. 

Küçük paket yani 500 gram civarı olmayan hediyeleri büyük bir zarfın içine koyarak
 gönderdiğimden kayıtlı göndermedim ve şifre almadım hiç biri için. 

Postaneye her gittiğimde 6-7 zarf ve 8-9 kart gönderdiğimi varsayarsak
 her biri için kayıt ücreti 
ödemek(yaklaşık 5 lira) fazla geldiğinden kayıtsız yani şifre almadan gönderiyorum.
Sormak istediğiniz bir şey olursa çekinmeden sorabilirsiniz
 yanıtlamaktan büyük bir zevk duyacağım!!

19.08.2016
Saat 01.16
O halde herkese iyi uykular! :)

(Master’s Sun 12. bölümdemiymişim ehueheuh ben biraz daha oturayım o zaman.)



Yorumlar

  1. Merhaba! Bende kargo göndermeyi düşünüyorum fakat reşit değilim. Bir sorun çıkıyor mu? Adresi korece yazabiliyor muyuz yoksa bizim harflerle mi yazmak zorundayız? Benim kargom yaklaşık 1 kilo değil ücreti ne kadar tutar ve ek para alırlar mı? Cevaplarsan çook sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım öncelikle özür dilerim çok geç gördüm yorumunu.
      Kargo gönderirken yaş sormadılar sorun çıkacağını zannetmiyorum, reşit olmayan mektup arkadaşlarımda var öyle bir sorun yaşadıklarını sanmıyorum. diğer soruna gelecek olursak, adresi korecede yazabilirsin, latin alfabesiyle de yazabilirsin sorun olmuyor ülkeyi belirtmen hepsinden daha önemli. Türkiyeden çıkacağı için South Korea yazıp adresi korece yazabilirsin ya da latin alfabesi yani bizim kullandığımız harflerle yazabilirsin. 2 kilogramı aşmayan paketler mektup postası olarak küçük paket adı altında gönderilebiliyor. paketin uzunluğu, genişliği ve kalınlığı toplamı 90 cm olmalı önemlisi. ben bu şekilde abur cubur gönderdim 40-43 lira civarı tuttu. 600 gram da ağırlığı olması gerekiyor.1000 gram 50 küsüre gidiyor. güvenli bir şekilde ulaştı arkadaşıma 10-12 gün civarında. ve istersen bu ücreti kapsayan bir uygulamayla internetten takip edebilirsin kargonu. taahhütlü göndermek bence en doğrusu. yolda kayıp olasılığını azaltma açısından çok iyi. bazı fiyat aralıkları var grama göre değişiyor. pttnin sitesinden gönderi ücretini hesaplayabilirsin. senin bakman gereken yer mektup postası kısmında kayıtlı küçük paket canım :)

      Sil
  2. Tek kelime ile BA-YIL-DIM��
    Bugün morelim çok bozuktu vallaha yazın kafamı dağıttı ve çok eğlenceliydi. Bende istiyorum "한국의 친구 ��" desem nazar değdirmiş olur muyum acaba? ����
    Allah dostluğunuzu daim etsin inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel enerji saçıyorsun sen öyle! :) çok mutlu etti yorumun teşekkür ederim canım benim :) De canım ne nazarı olacak mutlu bile edersin! ㅅ.ㅅ
      Sağolasın inşallah daim olur, benimde endişelerim yok değil bu konu da. Malum mesafeler çok olunca bağlantıyı korumakta güçleşiyor. ㅠㅠ
      O zaman en yakın zamanda bir yazı daha yayınlamaya çalışacağım, aynı arkadaşımın gönderdiği kore hediyeleriyle dolu bir posta! umarım yazılarımla sizleri eğlendirmeye devam edebilirim :) (Daldan dala atladığım bir yorum olmus ehuhehe)

      Sil
  3. Merhaba koreli arkadasim bana numara verdi adres yerine. Ne yapmaliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, arkadaşından açık adresini istemen gerekiyor numara üzerinden gönderilmiyor mektup veya paketler

      Sil
  4. merhaba canım koreden gönderilen kargoların eline ulaşması kaç gün sürüyor? benim kargom 18 ağustosta gönderildi ve hala bekliyorum erkek arkadaşım askerde olduğu için kargo takip numarasını da soramadım biraz gerginim açıkcası :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar normalde 11-12 gün civarı elinize ulaşması gerekiyor ama bayram öncesi olduğu için bayram sonrasına kalabilir, yine de her türlü ulaşıyor Kore'den gelenler, şansınız varsa ve bayram öncesi olduğu için acele ederlerse bu hafta içinde gelir cumadan önce :)

      Sil
    2. Çooook teşekkür ederim ����

      Sil
    3. Rica ederim mutlu postalar :) :)

      Sil

Yorum Gönder